Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden, Garantiebepaling & Disclaimer
Kiddocars.nl is onderdeel van:
Gomes Trade
Koddeweg 3,
3194 DH Hoogvliet-Rotterdam
Betalingen inzake kidscar.nl worden afgehandeld door Gomes Trade.
1.Toepasselijkheid
Op alle met Gomes Trade gesloten overeenkomsten en door Gomes Trade gedane aanbiedingen, alsmede op alle aangeboden producten, zijn deze voorwaarden van toepassing. Gomes Trade behoudt zich het recht voor, deze voorwaarden ten alle tijden te wijzigen. Gomes Trade is niet verantwoordelijk voor type fouten, kleine detail veranderingen vanuit fabrikanten, kleine afwijkingen t.o.v. product foto’s en verkeerd weergegeven prijzen. Bij twijfel, alle opties en functionaliteiten met Gomes Trade afstemmen en dubbel checken. Deze voorwaarden zijn alleen van toepassing op consumenten die via deze website een bestelling doen.
2. Betaling
Gomes Trade biedt onder andere de volgende betaalmethoden aan:
- iDEAL
- PayPal
- BanContact/MisterCash
- Iban bank overschrijving
- Contant
3. Levering
Gomes Trade verstuurt bestellingen met DHL of eventueel andere aanbieders.
De artikelen zullen, indien voorradig, binnen 2 werkdagen na ontvangst van de betaling worden verstuurd. Hiervan kan worden afgeweken wanneer dit anders wordt vermeld of wanneer producten niet op voorraad zijn. In dit geval zal Gomes Trade de klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Onder levering wordt verstaan het aanleveren van het pakket aan de transporteur. DHL, PostNL en de overige transporteurs staan erom bekend dat de verzonden zendingen voor 99% de volgende werkdag bij u worden afgeleverd. Indien u uw bestelling graag op een ander adres dan uw huis- of werkadres wilt ontvangen, heeft u de mogelijkheid dit aan ons door te geven. Dag van verzending aangeven? Wij denken graag met u mee, de klant is immers koning. Indien u ons aangeeft op welke dag u uw order wenst te ontvangen, zullen wij hier rekening mee houden. Voor 99% zullen wij u de bestelling leveren op de dag welke u wenst.
Kinderauto’s, quads en kindermotoren worden geleverd in een bouwpakket. Deze producten zijn voor 75% gemonteerd. Klant dient zelf een aantal onderdelen als het stuur, stoel, aandrijving, wielen en spiegels te monteren. Eventueel is het mogelijk om in overleg en tegen betaling het product 100% rijklaar te maken. Onze kinderauto’s kunnen na montage niet meer worden opgestuurd en moeten dus worden opgehaald.
4. Prijzen
Alle prijzen zijn in Euro’s, inclusief BTW en exclusief bezorgkosten. Gomes Trade houdt het recht prijzen te wijzigen.
5. Retourneren
Het is mogelijk om binnen 14 werkdagen na ontvangst een bestelling zonder opgave van reden te retourneren. De klant dient de bestelling ongebruikt, in de originele verpakking, voldoende gefrankeerd en voorzien van klant en bestel gegevens te retourneren. Het product moet nog verkoopbaar zijn. Gomes Trade is niet aansprakelijk voor het kwijt raken van uw producten bij de transporteur of bij de verkeerde ontvanger. Gomes Trade adviseert bij retourzendingen producten uitsluitend met de `getekende post` terug te sturen. De klant is verplicht om beschadiging aan producten of defecte producten direct op de datum dat de bestelling is ontvangen/ opgehaald schriftelijk of per email bij Gomes Trade te melden. Gebruikt u het artikel ondanks schade of mankementen aan het artikel, dan vervalt uw retourrecht. Vanaf dat moment valt het artikel onder de garantie dekking. Het recht van retour geldt niet voor aankopen die speciaal besteld zijn op verzoek van de klant en zijn derhalve maatwerk. Maatwerk valt buiten dit recht. Dit geldt ook voor kinders Accu Speelgoed die op verzoek van de klant 100% worden afgemonteerd. Deze kunnen ook niet geretourneerd worden. Wanneer een bestelling geretourneerd wordt zal het aankoopbedrag met aftrek van de door Gomes Trade gemaakte verzendkosten en aftrek van kosten i.v.m. betaalwijze (zoals Paypal of BanContact/MisterCash transactiekosten) binnen 30 dagen worden terug betaald aan de klant. Gomes Trade behoudt het recht voor om geretourneerde producten te weigeren en/ of het aankoopbedrag niet (of niet geheel) aan de klant terug te betalen als bij Gomes Trade het sterke vermoeden bestaat dat producten gebruikt dan wel beschadigd zijn. Bij retourneren van producten met welke reden dan ook moet de klant in het bezit zijn van de originele aankoop factuur. Het adres voor retourneren kunt u vinden op de factuur.
Wij vragen u, om bij uw retourzending het ordernummer te vermelden van de verzending (zoals deze bij u is aangekomen) en het artikelnummer van het product(en) welke u retourneert.
Let op: voor dat u het artikel aan ons retourneert, dient u op de hoogte te zijn van de voorwaarden welke geldig zijn bij het retourrecht. Wanneer wij retourzendingen ontvangen welke uitgesloten zijn van het herroepingsrecht, kunnen wij deze niet aan u vergoeden. Wij willen u erop attent maken dat deze artikelen door u moeten worden opgehaald of kunnen weer naar u worden verstuurd. De kosten zijn in deze dan ook voor u en niet voor Gomes Trade alsmede voor de transporteur.
6. Klachten
Alle klachten met betrekking tot de levering, kwaliteit, hoedanigheid van een artikel, of ieder andere klacht, zullen door Gomes Trade serieus in behandeling worden genomen. De klant dient in dergelijke gevallen contact op te nemen per mail. Gomes Trade zal zo spoedig mogelijk op zoek gaan naar een bevredigende oplossing. Tips en suggesties zijn van harte welkom.
Klachten of beschadigingen moeten per mail gemeld worden uiterlijk 1 dag na ontvangst van de producten. Ook als het item pas later gebruikt word of uitgepakt moet de klant het product controleren op beschadigingen en/of defecten. Indien er geen melding gemaakt word van beschadigingen / defecten binnen de termijn gaan we ervan uit dat het item in goede staat geleverd is.
7. Toepasselijk recht en geschillen
De overeenkomst tussen Gomes Trade en de klant worden beheerst door de Nederlandse wet.
8. Aansprakelijkheid (disclaimer)
Gomes Trade is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade aan personen en of goederen of welke aard dan ook die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van producten van Gomes Trade. Ondanks de constante zorg en aandacht die Gomes Trade aan de samenstelling van deze webwinkel besteedt, is het mogelijk dat informatie die op deze webwinkel wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. Gomes Trade niet aansprakelijk gesteld worden voor afwijkingen in prijzen, afbeeldingen (kleuren) en teksten. De door Gomes Trade verkochte producten hebben i.v.m. licenties niet altijd het originele logo, embleem of grill die overeenkomt met de productnaam of merk. De informatie op kidscar.nl wordt regelmatig aangevuld en eventuele wijzigingen kunnen te allen tijde met onmiddellijke ingang en zonder enige kennisgeving worden aangebracht. Het is niet toegestaan om zonder onze toestemming foto’s en documentatie van onze webwinkel te gebruiken. Hier dient vooraf een schriftelijke toestemming voor worden gevraagd.
9. Garantiebepaling
Garantie dekking geldt op technische onderdelen als schakelaars en aandrijvingen. Gomes Trade biedt ‘Fair Use Garantie’ aan, en helpt haar klanten ook na het verstrijken van de garantieperiode verder. Uiteraard zijn de kosten voor reparatie na het verstrijken van de garantieperiode voor de klant. Garantie geldt niet voor accu’s, breuk, schade of slijtage door gebruik. Voorbeelden van slijtage zijn tandwielen van een aandrijving, wielen of kettingen van rijdend speelgoed. Gomes Trade beoordeelt of het geretourneerde product door ondeskundig gebruik is defect geraakt. Bij ondeskundig gebruik en/ of reparaties, e.d. door derden zonder schriftelijke toestemming van Gomes Trade, vervalt de garantie. Indien er sprake is van een gebrek, dat niet door ondeskundig gebruik is ontstaan, kan er aanspraak worden gedaan op deze garantie. Gomes Trade vervangt of repareert het product. Indien Gomes Trade overgaat naar vervanging van het product, en het betreffende product niet meer op voorraad is, mag de klant een ander product uit de zelfde categorie en prijsklasse uitzoeken. De klant mag bij instemming van Gomes Trade tegen bijbetaling kiezen voor een product van een hogere prijsklasse. De klant kan defecte producten binnen de garantieperiode in overleg met Gomes Trade per post opsturen of persoonlijk aanleveren. De klant moet het product na reparatie of vervanging zelf afhalen. Gomes Trade kan eventueel het product na de reparatie of vervanging opsturen met de ‘getekende post’. Kosten voor het opsturen van producten na reparatie of vervanging zijn voor de klant. Gomes Trade is niet aansprakelijk voor het kwijt raken van geretourneerde producten bij PostNL of overige transporteurs of bij de verkeerde ontvanger. Gomes Trade adviseert producten met de `getekende post` op te sturen. Uiteraard moet de klant in het bezit zijn van de originele aankoopfactuur. Het betreft een leveranciersgarantie of fabrieksgarantie. Gomes Trade zorgt dat het product binnen 4 weken wordt gerepareerd en gereed staat om het op te halen.
10. Privacy van klant gegevens
Gomes Trade stelt persoonlijke informatie van klanten nooit aan derden ter beschikking. Gomes Trade verzoekt klanten hun telefoonnummer en e-mail adres in te vullen, zodat Gomes Trade indien nodig, contact met de klant op kan nemen. De wettelijke voorschriften met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens, zoals vastgelegd in de Wet Personenregistraties/ de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door Gomes Trade nageleefd. Klanten hebben altijd de mogelijkheid hun eigen gegevens in te zien, te wijzigen of te verwijderen (voor zover deze bij Gomes Trade worden bewaard).
Gomes Trade 2025